25/3/15

Torrent de la Llosa (Setcases)

Seguim amb el segon capítol d'esquiades de tarda entre setmana, o en aquest cas, podríem dir encigalades de tarda.

Porta quasi 5 dies nevant al Pirineu oriental, el diumenge amb una aclarida del matí ja vam fer un tastet al Puigllançada i quan hi ha neu a costat de casa s'ha d'aprofitar. Al matí carrego esquís sense saber massa si podré sortir. Miro webcams i veig que Núria i Vallter estan tancades per fort vent...malament...

Tot i això al migdia es fa una bona aclarida aixi que decideixo tirar cap a Setcases on ja bufa una mica. Abans estic apunt de tirar cap a Tregurà...però la pista estarà molt enfangada crec...em queden poques opcions amb el fort vent, així que la millor opció que tinc és anar pel mig d'un bosc i fons de vall, on puc quedar amagat del vent. Feia dies que rumiava d'anar al circ de Concros a sobre Setcases, i avui sembla una bona ocasió per descobrir aquell racó de vall. Deixo el cotxe a la corba de la pista de Setcases a Espinavell on van a parar tres torrents i on sembla que comença la cota de neu.

Començo a enfilar-me amb esquís a l'esquena per un camí que segueix el primer torrent (torrent de la Llosa) i al cap de 5 minuts ja me'ls puc calçar (encara que només serà de pujada). Remunto tot aquest torrent seguint el camí amb marques de PR fent algun equilibri fins que arribo als plans de la Llosa on hi ha més clarianes.

Aquí hi ha un bon tou de neu...potser n'han caigut més de 50 cm encara que el vent l'està encrostant a marxes forçades. Avui encara estic en un ambient més solitari que fa una setmana, doncs dubto que aquí hi passin més de 10 persones en tot l'hivern.

Segueixo pujant per les clarianes fins que arribo a una bifurcació (Torrent de la Llosa i Torrent de la Llisa). El de la dreta i darrer porta directe al cim de la Llosa però és un autèntic corredor d'allaus, i si no m'equivoco o aquesta temporada o la darrera ja hi va fer una bona escombrada que fa por tot ple d'arbres tombats, així que avui amb el fort risc d'allaus que hi ha, és millor canviar d'idea.

Trenco a l'esquerre i segueixo pel torrent de la Llosa, més planer i encaixat i sense arbres a terra i que porta a la collada de la Llosa.

Enmig d'un ambient autènticament hivernal, segueixo pujant fins que arribo a una cascada on ja no puc seguir avançant...a part que se m'hi començarà a fer fosc. Trec pells i desfaig el camí de pujada tot buscant el trams de neu ventada fins al tram de baix amb bosc més espès que l'haig de baixar a peu.

La propera ja serà amb l'hora canviada i després de setmana santa, així que espero poder fer alguna circular de 4 horetes apurant apurant.

Abans però espero poder-vos deleitar amb algun relat del Midi d'Ossau, Lescun o Lenza...veurem què dóna de sí aquesta Setmana Santa per l'Occidental!