7/3/15

Tose de Pedourres amb descens cap a Merens

Els que porten un quart de segle fent esquí de muntanya, sempre els sento dir que l'època que s’hauria de començar a fer aquest esport és al Març i les condicions d’avui en són el millor exemple. Ens reunim una bona colla a la Pascual per anar a descobrir una nova vall a l’Ariège. Després de que els francesos ens obliguin a passar pel túnel de Pimorent, arribem a l’Hospitalet-pres-l’Andorre on deixem els trastos i anem a deixar un cotxe al càmping de Mérens les Vals. Després d’una petita aventura a la neu amb el Subaru, arribem de nou a l’Hospitalet i remuntem cap a la Jasse de Pouzole on atrapem els companys.

Ja amb una calor intensa pugem directes cap a l’Altiplà de la Vall d’Arques i anem directes cap a l’Etang de Pedourres on toca un petit descans abans de fer la pala cimera ben llaminera. En Russi i en Samuel es disputen la pole i van deixant marcada la z del Zorro a la muntanya, mentre els altres com formiguetes anem pujant darrere. Fem tots el cim del Pedourres a les 14h i ja que el dia acompanya dinem.

Ens espera un descens llarg, de quasi 1500m de desnivell i més de 10km per la vall que baixa fins al mateix poble de Mérens. Primer la pala del Pedourres que està d’una cremeta excel·lent i després cap a la collada del mateix nom i fins al pluviòmetre on sense arribar a l’estany de Couart, ens llencem pendent avall amb una neu que va canviant de primavera, dura i alguna tram de pols-pesada.

A mesura que anem perdent alçada, guanyen protagonisme els flanquejos  a canvi del pendent. Travessem l’estany de Compte i parem a “berenar” a la Jassa de Mourgullou. Un allau gegant de fons ha arrasat el GR que porta cap a Rulhe. Nosaltres seguim baixant per la vall, endinsant-nos a un bosc cada cop més espès, fins que trobem la pista que apurant apurant apurant molt ens permet arribar amb els esquís posats al cotxe que hem deixat a primera hora del matí a costat del pàrquing de Merens.

Bona travessa per les sempre solitàries valls de l’Ariège.