21/12/13

Cap de la Cometa del Forn

Comencen les vacances de Nadal i aquest any tornem a passar una setmana a l'Ariège on encara ens queden molts de racons per descobrir.

Fa uns anys amb en Samuel i l'Edu ja vam intentar pujar al Roc Melé per la cara sud però el vent no ens va deixar ni arribar al Cap de la Cometa del Forn així que amb unes previsions relativament bones, tornem a intentar-ho per la mateixa ruta i deixant el cotxe a la paella de la N320 del Pas de la Casa a l'Hospitalet. Recordo de l'altre vegada com a especialment divertit el principi quan s'ha de creuar el riu...aquesta vegada no és menys i hem de fer malabarismes per sobre els troncs.

Un cop travessat el riu, foquegem per Pla de la Vaca Morta sempre amb neu fins a la cabanya. Allà veiem un altre grup que pugen directe cap al llom per un barranc. Aquesta no era la nostra idea, però pensem que en podem fer més a via, aixi que els seguim.

Després de superar un tram una mica guarro, ens enfilem cap al llom on ja veiem el vent que bufa al cim dels Pedrons i la Mina ben carregats i ens fa presagiar que avui potser tornarà a tocar recular abans d'hora...

Grans vistes cap al Pas de la Casa. Seguim pujant pel llom, amb neu ventada i una mica crosta però cada cop es fa més dificil progressar i la sensació de fred augmenta amb el fort vent. Arribem a dalt del Pic de la Cometa del Forn i ens resguardem a la cara nord on el vent encalma i aprofitem per dinar. Ens decidim a provar d'arribar fins al Roc Melé, és una simple pala i amb menys de mitja hora hauriem de ser a dalt, però quan som el coll, el fort vent de sud ens barra el pas, ens estirem a terra per no anar a parar al Nérasol volant i després d'esperar un rato i veure que no s'encalma decidim tirar avall i disfrutar els primers metres de la neu ventada.

La tornada la fem pel barranc amb neu crosta a la part baixa i una bona remada als plans de baix fins a la passarela que creua el riu. Allà només queda posar pells un altre cop i acabar d'arribar al cotxe seguint la traça.

Eloi i Joel

Samuel ha dit...

Sagal, cada cop més amunt!!!

Hi haurà una tercera vegada i faràs cim!!! Espero ser-hi!

Traçant somnis ha dit...

Aquesta carena està maleïda pel vent!! Mil milions de llamps i trons!!!