23/12/13

Vall d'Arques


Ens aixequem tovets després del tute d'ahir i l'Eloi diu que se'n va als banys de Mérens. Jo vaig a fer un cop d'ull a la previsió per demà i pinta Foeing del bò..o sigui que vull mirar d'aprofitar una mica el dia d'avui. Mirant el mapa busco alguna cosa curta, directe i apropet si pot ser...i el primer que apareix al mapa és el Cap d'Acaugnes per la Vall d'Arques. 

Tornant a sortir a l'hora dels senyors passades les 11, deixo el cotxe a l'Hospitalet, a costat del declancheur d'avalanches i calço a escassos cm del cotxe. 





Pujada per la Jasse de Pouzole  i flanqueig per sota la canalització d'aigua per anar a parar sobre el plateau de la vall d'Arques. Abans d'arribar a la presa, comença a bufar un mica el vent, i el genoll a queixar-se. Arribo a la Jasse de Brougnic (prou ben equipat amb matalassos i alguna manta i tot) i faig un mos tot contemplant la baixada del Nérassol que vam fer fa un parell d'anys.



Em miro les pales que pugen per darrere el refugi cap al Cap d'Acaugnes i són ben adreçades i amb la neu brillant, pel o me poso els grampons o no les pujaré. Després de dinar me les torno a mirar i m'entra la mandra i em queda un descens guarrillo de crosta o sigui que trec pells i desfaig la ruta d'ascens, trobant algun tramet de neu pols ja a la part baixa del bosc.


Joel