8/1/16

Petit Peric i Puig de Pam

Per acabar unes vacances anormalment seques i càlides decideixo provar sort a la zona dels Perics. No trobo ningú que tingui lliure el divendres així doncs toca treure la part solitària que de tant en tant m'agrada i el do una mica "antisocial" per anar a disfrutar una mica la neu que els Reis ens han portat.

Vaig fins a la part alta de l'estació d'esquí dels Angles i deixo el cotxe a costat de la pista de raquetes de la Font Grossa (1850). La pista està innivada des del principi aixi que calço esquís i amb un dia amb un cel entranyinat començo a foquejar la llarga i plana pista.



És una pista molt a l'obaga, així que els 20-30 cm que van caure de moment i son presents i amb traça feta de fa un o dos dies encara que ja una mica encrostada. Passo per l'estany de la Balmenta i el gruix es va incrementant.


Una mica abans d'arribar a la Cabana de la Balmeta ja s'obre davant meu el panorama dels Perícs ben arrebossats de neu. Vaig a l'idea 1h15min fins a la cabanya. Sembla que la traça continua cap a la pala del petit Peric i vaig seguint. 



De cop s'acaba la traça i intento fer-ne un tros i quedo rebentat. Aprofito per esmorzar mentre espero un parell de francesos que he vist a la cabana i aviam si entre els tres l'obrim fins dalt el Petit Peric...


Intento enganyar-los per anar directe al Peric gran però van justos de temps, i no em veig amb forces d'obrir la traça sol. Arribats a sota la pala la neu ha transformat una mica i no ens enfonsem gaire i la fem ràpid.




Magnífic mirador i la zona de Camporells impecable, així com els cims de la Vall de Galba. De les Bulloses cap al sud està més fotut el tema.



Un mos i anem avall. Ells tornen cap als Angles, però jo tinc ganes d'anar al Puig de Pam que encara no hi he estat i provar de completar un bonica volta circular. Baixem per la pala buscant la part més transformada de la neu evitar la crosta i un cop baix tiro directe direcció al Puig de Pam.




Neu molt fonda al tram de bosc que per moment em fa arrepentir de la decisió que he pres, esperant amb candeletes sortir-ne on la neu escasseja i toca buscar fils de neu per arribar al cim. 




La boira va entrant des del sud així que no m'encanto que no em conec gens ni mica la cara est d'aquest modest cim. Neu força continua i humida fins arribar a les cabanes de Ganyades. Descarto el descens directe al estany de Vallserra per falta de neu, però des de la cabana, toca una bona matada per la pista fins al poble dels Angles per completar aquesta solitària circular.




Joel