20/1/16

Petit Peric per la Lladura

Escapa entre setmana amb un bona colla cap a la zona del Capcir que és la que tenim millor aquest hivern aquí al Pirineu Oriental. Per no repetir la vall de la Balmeta que al sud del Puig de Pam, avui fem la vall de la Lladura la del nord del Puig de Pam.

L'aspecte ha millorat molt respecte fa 10 dies, i encara més les condicions ja que per uns dies tenim un hivern de veritat i s'han d'aprofitar les condicions de neu pols.

Deixem el cotxe passat el poble de Formigueres, direcció cap a l'estació, al costat de l'Estany de l'Oliva a les Planes d'Amunt i amb esquís als peus i amb un neu pols ben seca, anem a buscar la pista que ressegueix pel fons tota la vall.

El Puig de Pam per aquest vessant Nord-Est està increïble. El pendent és mínim, i al cap de 1h i mitja només hem remuntat 100m de desnivell. 2 hores després de sortir arribem al refugi de la Lladura, que coincideix amb l'encreuament del camí que baixa de formigueres. Aquí veiem per primera vegada el nostre Petit Peric arrebossat de neu, i les roderes de cotxe s'acaben i tocarà obrir una bona traça.

Seguim remuntant la poca pendent fins a la Basseta on decidim seguir per l'encaixat rec de les Carboneres que ens farà suar de valent i a més d'un sucar-hi els esquís.

Em Miquel que està com un toro fa la feina bruta i obre traça fonda fins a sortir del rec apareix davant nostre la majestuosa pala Perica.

Casi 4 hores d'aproximació fins arribar al Pla de les Carboneres. És sens dubte bastant més ràpid accedir als Perics des dels Angles. Toca fer encara mitja horeta d'aproximació fins a sota la pala.

Quan arribem a sota seguim les traces d'un grup ben nombrós de l'exèrcit francès que estan baixant i que trenquen la solitud del dia. A dalt venta una mica i hi ha un altre grup bastant nombrós de frances aixi que no ens encantem i baixem que hi ha ganes de trillar la pala.

Saltem per la última de les canals per retallar i anar directes al refugi de Camporells i d'allà remuntem la Serra de Mauri per anar a enllaçar amb les pistes de Formigueres.

Com està aquesta zona del Capcir, ara si que queda la temporada més que estrenada i amb quines condicions! Des de baix a les pistes que ja estan tancades doncs casi si ens hi fa de nit, agafem una pista que baixa directe pel costat de la carretera i fent una mica d'esquí al costat de la carretera ens plantem al cotxe passades les 5.

Gemma, Maso, Sisco, Miquel i Joel

Anònim ha dit...

D'aquesta neu ja no en queda res!!!