23/12/16

Volta al Pic de l'Infern

Arribem al pàrquing de dalt de Vallter sense tenir massa clar què fer...ens deixarem portar per on estigui més bé el tema i sense voler ens acabarà sortint una circular 5 estrelles!

Volíem tirar inicialement cap a Mantet però es veu pelat, així que anem fins a dalt el Coll de la Marrana. Es veu perfecte el Golf de Roses avui! D'allà el que es veu millor és el camí cap a Tirapits. Traiem pells i baixem el primers 150m per neu ventada però que es deixa fer.

Tornem a posar pells i seguim la traça que flanqueja per sota el Freser amb unes bones canals llamineres (però avui tenim objetius més ambiciosos...), passem el trencant que porta al Pic de l'Infern i arribem fins al Portell (coll entre el Pic de l'Infern i el Pic de la Vaca, just a sobre la cabana). La idea era carenejar fins l'Infern, però un cop allà veiem una canal que salta directe cap al Estany Negre de Carança i no ens en podem estar.

Canal i palarrassa boníssima fins a l'estany.

De l'estany seguim baixant pel camí d'estiu amb neu ben freda i seca tocant algun cop a sota (falta base a cotes baixes) fins que arribem al Planell de l'Estany. Seguim unes traces que esperem que ens treguin d'aquí perquè la neu és molt fonda...

Mengem creps de les alumnes estupendes de 3er B per carregar piles, posem pells i seguim la traça sense saber massa on ens portarà...

Anem deixant els Estanys de Carança al darrere i sembla que anem directes cap als Pics de Comamitjana i la Coma de l'Infern.

Entrem a la Coma de l'Infern seguint la traça..i quina traça més perfecte! No menys impressionant és l'aproximació de cara nord de l'Infern.

Passem per sobre els Estanys de la Coma de l'Infern i ens enfilem fins al coll que connecta amb la vall de Comamitjana.

Quan ja teníem coll avall que tornaríem cap al Coll de Comamitjana i el Coll de la Marrana, avui és un no parar de bones sorpreses i les cares oest del Bastiments i el Bacivers estan al dente.

Descens amb bona neu pols fins al Estany de Comamitjana i enfilem, ara si després de posar per 4rta vegada les pells, la última pujada del dia cap al coll entre Bastiments i Bacivers.

Arribats al coll, veiem que el Baciver està bastant pelat, però al Bastiments i arribem amb els esquís als peus.

Ja ho havíem llegit que la pala SE del Bastiments estava malament, però tant com l'he trobat avui...he caigut a dalt pel glaç que hi havia i m'he parat de miracle...mal rollo que m'ha fet posar als grampons fins a sota la pala i després ja bon descens per la Marrana i cap a pistes.

Surten uns 18km i 1500m de desnivell. Bona bona bona!!