10/12/16

Pic de les Raspes del Corral de Taüll (2570m)

Després de les bones sensacions de la circular del dia anterior, i amb el que vam tastat ahir, decidim anar cap a la vall de Manyanet-Llevata. L'objectiu està clar. El pic de Raspes del Corral de Taüll.

Tot i ser un pic secundari, envoltat per pics 200m més alts que ell (Pic del Pallassos o Pic de Llena), permet gaudir d'un descens de 500m de desnivell non-stop de bona neu pols per la seva cara oest tombant a nord.

Arrenquem a abans de les 9 del pàrquing de l'estació de Boi-Taüll i per pistes i en menys de una horeta ens plantem al Pas de Llevata (2436m). D'aquí ja veiem l'objectiu del dia...bastant lluny...

A l'esquerre el Pic de Palassos, a la dreta Pic de Llena i la petita piràmide rocosa del centre el d'avui.
Primers metres de descens des del coll amb la neu una mica treballada pel vent i el sol, però que a mesura que anem perdent cota i l'orientació va tirant de Est a Nord-Est es va posant la cosa tremenda.

Al fons el Cerví
Baixem amb molt bona neu fins a cota 2200m i després fins al fons de vall toca practicar l'esquí de supervivència fins que creuem el riu doncs la cosa està més encrostrada.

Creuem el riu i la vall (a cota 2000m) i posem les pells i seguim la traça com si anessin al Port de Filià.

Tombem a l'esquerre i ens enfilem per un traça perfectament traçada pel Serrat de la Pelada que ens portarà just a sota els Pics de Raspes del Corral de Taüll. Pols freda i seca ben conservada a tota la pujada que ja ens fa venir salivera.

Cop d'ull enrere...amb el Pas de Llevata d'on venim i la Pica Cerví a la seva esquerre

Últims metres prou adreçats abans d'arribar al coll on deixem esquís i acabem de grimpar fins dalt.

Endrapem una mica i agafem forces per el llarg descens que ens espera. Des de dalt mirem per on baixar i veiem una línia directe des del cim inferior (a l'altra banda del coll) que ens espera per ser estrenada.

Baixem al coll i carreguem esquís per pujar el tros més dret i acabem de carenejar per arribar al segon cim.

En Xevi ens espera a baix i nosaltres des de dalt mentre ens collem les botes notem aquelles pessigolles a la panxa i i les cames que ens tiben més del compte...nervis...??...ens ve aquella mítica frase al cap...

FEAR....

...NICE TO MEET YOU!!

Bon inici de descens adrenalític que enllaça amb un no parar de pales suaus fins a baix el barranc.

Arribem de nou al riu el creuem i abans de tornar a pujar, toca girar la mirada enrere...

Posem pells i pugem per la neu ben remollida de la cara est i anem a buscar el barranc que ahir vam baixar i que ens portarà al coll de Roies per enllaçar de nou amb les pistes de l'estació i cap al pàrquing de nou.

Moltíssimes possibilitats a aquestes vall fins ara ben desconeguda per nosaltres.

Avui en surten 1350m amb 6 hores de ruta.