18/12/16

Balandrau

Encara que per molt aquest és un inici de temporada d'allò més ranci amb pocs fronts atlàntics i per tant poques nevades a la cara nord...nosaltres estem exprimint de valent aquest parell de llevantades que han passat per fer sortides que ben pocs anys es poden fer amb condicions.

Avui amb la idea d'anar a fer una matinal a Vallter pugem ben aviat cap al Ripollès. Passat Camprodon ja veiem les pales est i sud del Balandrau que estan prou enfarinades i la cota de neu que arriba just una mica per sota pel flanqueig de la pista.

Amb ganes de fugir de la multitud del Coll de la Marrana, girem i pugem direcció Tregurà i seguim la pista no asfaltada fins que a la última paella trobem neu. Seguim un bon tros sense cadenes (avui el 4x4 d'en Maso s'ha quedat al garatge doncs no teníem la intenció de venir aquí...) però al final les rodes patinen i deixem el cotxe poc abans del Collet de la Gralla encara a un 3Km del Torrent de Fontlletera que és el que agafarem per pujar al Balandrau.

Bon fred mentre contemplem com el sol s'aixeca per sobre el núvols baixos de la plana i comencem a foquejar per la pista amb la idea per entrar amb calor.

A la que passem el Collet de la Gralla ja veiem la Coma de Fontlletera ben plena de neu i seguim la pista fins a creuar el torrent i enfilem la ampla pala cap al Serrat dels Granollers que ja no deixarem fins dalt el cim. Bon fred a la pujada i una mica de vent per no deixar-nos parar ni un moment.

De pujada ja hem vist que les pales de costat del torrent estaven ben arrebossades així que a la baixada trempegem com podem els primers metres una mica ventats fins al coll entre el Balandrau i els Tres Pics i avall sense parar fins a la mateixa pista.

Baixada més bona del que ens esperàvem per deixar-nos saciats. I a costat de casa! Posem pells per remuntar un tros de pista i les tornem a treure per deixar-nos lliscar tot esquivant algun cocodril fins tornar a ser al cotxe.