12/12/15

Pic de Front Freda cara sud-est

Igual que la cara sud del Petit Péric, que quan arribes a dalt la collada destaquen per la seva majestuositat, la cara sud-est del Font Freda és una d'aquestes que tenia pendent des de que conec el que són les pells de foca. No sempre està en condicions de fer-se, però l'estabilitat d'aquests dies, i alguna piulada de l'edu que veiem per internet, ens animen a provar sort a aquest gens modest cim.

L'accés no és el més fàcil, s'ha de reconèixer. Des del poble de porta s'agafa la vall de Campcardós fins a travessar el segon torrent (de Montfillà). Després del pas canadenc ens enfilem directe pel bosc (sempre amb esquís a l'esquena) i ens anem buscant la vida, seguint sempre no massa lluny del torrent, i un cop trobem neu, buscant les traces de la setmana passada.

El bosc no està net, però tampoc embardissat, així que tot i no ser la pujada ídilca, és practicable. Això si, si arribem dalt el pla, farem cim si o si! Ja veurem quan tornem a fer una aproximació com aquesta...

Just abans del Pla de Montfillà, calcem esquís. +350m - 1h. Canvi total de panorama i dosi d'energia. Del bosc espès, passem a unes bones pales obertes i franques, sempre amb el torrent que porta al coll ben marcat.

Gran mirador de la cerdanya, la pujada sembla poca cosa, però són 800+ des del replà, així que no ens hi encantem pas massa o avui si que se'ns hi farà literalment fosc que hem començat a les 10:30h.

Petit descans abans d'arribar al coll i l'encarem seguin les traces dels dies anterior. Adreça fort al tram final, però la neu transformada d'avui ens deixa pujar amb esquís fins a dalt del cim. Fa quinze dies vam pujar al pic veï l'estanyol, a menys de 500m del Font Freda i avui vist des de 200m més amunt.

Mina i Andorra al fons

Canal est de la Mina....primer i espero que últim rescat amb helicòpter...ja fa quasi 10 anys!

Després de 3 hores des del cotxe som dalt, dinem i a les 14h toca disfrutar d'aquestes neu ja transformada però sense passar-se. Els núvols alts l'han deixat just al punt per disfrutar de 800 m de desnivell quasi non-stop!

Al replà apurem una mica amb esquís per dins el mateix torrent, però no tardem a descalçar i a desfer el camí de pujada pel bosc i cap a trobar el GR i el cotxe.

Eloi i Joel

Samuel ha dit...

Bona!!! Ara com està fonent...hauràs de començar a tirar de vall de galba...x allà tens la cometa d'espanya que es lluny però crec que la trobaries de puta mare la pala...