5/1/12

Etang de Compte

Sortida familiar i a cotes baixes que avui als cims del pirineu el vent tomba que fa por.
Aixi doncs aprofitem per descobrir un nou racó de l'Ariège. De Merens surt una carretera que en 10 minuts et deixa a un pàrquing a casi 1500m. És la vall que queda a la cara nord de la Tose de Pedourres.

Amb el cotxe arribem a 1400 m i seguim el camí amb esquís/raquetes fins al parquing de dalt. Allà ens posem de ple al bosc i hem de descalçar fins al Pont des Pierres on comença a abundar la neu i tornem a calçar. Aquesta és una vall molt llarga i amb poc desnivell, pel que es fa poc aconsellable de fer-la amb esquís. El cami segueix el riu pel seu marge dret i va guanyant alçada poc a poc. Passem la petita cabana i passem de llarg el GR10 que porta al Rulhe i seguim fins a l'Etang de Compte (1700m). Allà el vent comença a fer de les seves i decidim seguir un tros més, fins que quan som a la Jasse dels Estagnols el vent ens dona més d'un susto i fem marxa enrere. Jo esquiant em menjo els mocs de valent, primer trencant la crosta com puc i a partir de l'estany decideixo tornar a posar pells fins a baix.

Aquesta vall ha de ser interessant d'agafar-la per dalt, o bé baixant directament la N del Pedourres o bé baixant des de l'Etang de Pedourres fins al Etang de Courat que si que ofereix unes bones pales.