6/12/17

Pic du Col Taillat - Ariège

Avui en toca una de de descoberta al salvatge Ariège. Ha nevat a totes les cotes al Pirineu així que aprofitem i anem fins al poble de Larcat a sobre les Cabanes i aparquem a 900m on ja ens calcem els esquís per remuntar la pista.

Pugem primer per la pista i després retallant pels camps direcció el Cap de la Lesse de Bialac obrint traça amb 30 cm de neu pols seca. El sol apreta i comença a humitejar la neu i a en Samuel si la fan pans dels bons. Tardem quasi 2 hores arribar al primer cimet del dia i això tot just acaba de començar. Grans vistes cap al Plateau de Beille i el massís del Saint Barthelemy tot ben nevat.

Seguim els prop de 3 Km de carena que ha estat castigada pel vent direcció el Pla de Montcamp, però amb la neu suficient per deixar-nos avançar sense descalçar-nos els esquís. Última rampa amb una mica de pendent i ens plantem dalt d'aquest gran mirador (1905m). En Samuel em revisa la maleta per veure què porta ell que jo no porto...apart del piolet que l'he deixat al cotxe, sembla que em casc s'ha quedat pel camí...

Veiem el nostre objectiu encara una mica llunyà davant nostre seguint la carena i el coll, i una bona pala que baixa directe cap al SW.

No ens en podem estar i baixem uns 250m primer per bona neu pols un mica humida i més pesada ja al arribar al barranc. Tornem a posar pells i enfilem els 300m que ens separen el Pic du Col Taillat. (1959m) on arribem després de quasi 5 hores de feina.

Aquest racó de l'Ariège té infinites pales i possibilitats per a l'esquí de muntanya, llàstima que té aquests mals i llunyans accessos. Decidim tornar seguint el Ruiseau de la Prade que ens deleita amb una pala amb polsarraca seca de la bona.

Després de creuar la pista toca buscar-se la vida i anar baixant - flanquejant pel costat del torrent fins a cota 1500m i remuntem amb poques llaçades a la pista a l'alçada de la Cabane du Besset on ens pensem que serà ja tot bufar i fer ampolles. La pista és molt plana al principi i toca patinar bastant i al arribar als prats de pols seca del matí, a les 4 de la tarda a l'ombra, la neu s'ha encrostat de valent, així que baixem fins al cotxe practicant l'esquí de supervivència entre els prats de vaques i la pista.

Surten 1400m de desnivell i més de 20km després 7 hores ben treballades, per començar a agafar una mica de forma aquesta temporada.