9/4/16

Pic Cutibar-Senard

Volíem sortir tot el cap de setmana però al final la meteo ens fa enrere i decidim apostar només per una sortida d'un dia. Això si, anem al mateix lloc, al salvatge Ariège a descobrir un nou racó.

Passat Ax i les Cabanes agafem la carretera que porta a l'etang de Laparan com si volguessim anar al Ruhle i pugem fins al Pont de Gales a uns 1250m. Neu a la carretera i paisatge de película. Aparquem a costat del pont mateix i busquem les fites i pintures que marquen el camí per pujar a la cabana de Senard.

Neu abundant ja des de baix que ens dona feina de la bona a obrir traça.

Anem seguint el camí fins que sortim del bosc a la Fruiteria. Toca arremangar-se doncs ara ens enfonsem casi mig metre, sort que en samuel és pacient i a pas de formiga arribem fins a la cabana, molt acollidora per cert.

Seguim obrint traça, anem a buscar la carena on esperem trobar neu més dura i amb una mica de vent arribem al cim. Està tapat i fa vent, així que mentre esperem que passi el temporal, practiquem la construcció d'iglús, trencant les dues pales...però després de més d'una hora tenim un bon refugi-castell. El temporal no amaina i no podem seguir cap al Pic de Cabaillère així que fem mitja volta.

Desfem el camí de pujada, primer amb bona neu pols que es va fent humida i pesada fins que a la Fruiterie hem de descalçar.