10/8/15

Vietnam del Sud: Delta del Mekhong i Phu Quoc

Després d'un dia commovedor com l'anterior on vam visitar els túnels de la guerra de Cuchi i a la tarda el museu de la guerra de Saigón, seguim la nostra ruta cap al sud del país travessant tot el delta del Mekhong. En el nostre cas, contractem des del centre de la capital mateix un tour de dos dies pel Delta que ens ho arreglen perquè finalitzi a la ciutat de Rach Gia punt de pas per anar a la illa de Phu Quoc.

De camí cap a My Tho, fem parada a un temple budista, precisament a l'hora que del seu dinar.

Seguim el nostre viatge fins arribar My Tho, on embarquem per primera vegada a una embarcació i en una de les moltes illes del delta ens fan una degustació de diferents fruites exòtiques. Seguim cap a la Turtle Island on ens embarquen en una canoa vietnamita per circular pel mig de l'illa en els estrets rius. Els cocodrils per sort estaven en un tancat...

Tornem a terra ferma i pugem al bus per anar a passar el vespre a un anomenat Home-stay a Can Tho. Ens esperàvem fer alguna semblant com el que vam fer a Sapa (a casa la Tutu), però molts hotels, s'anomenen ara Homestays per atraure més turistes i de ben poca a cosa o res difereixen d'un hotel convencional. El nostre en aquest cas, està molt i molt bé.

L'endemà ens fan matinar fort per anar a veure el famós mercat flotant que tant n'havíem sentit a parlar. Tal i com els seu nom indica, es tracta de un nombre (més reduït del que ens pensàvem) de barques agrupades al centre del riu, especialitzada en vendre cadascuna d'elles una cosa diferent.

Pel que ens diu el propietari de l'hotel hem dormit, aquest mercat flotant està en hores baixes, i si es manté a dia d'avui és pel turisme, ja que molts turistes venen a aquesta regió per visitar aquest mercat.
No sé si és que n'esperàvem molt del mercat i ens va decepcionar, o realment a perdut molt d'encant en últims anys.

Abans de deixar el nostre tour pel delta, ens porten a un altre lloc més que turístic, on ens ensenyen com es fan el noodles d'arròs que menges dia sí i dia també en el país.

Per completar la turistada del día, ens porten a una plantació d'arbres de fruites exòtiques i ens fan passar per un pont "penjat" perquè ens distraiem una mica més...

El nostre tour acaba aquí i els bus ens deixa a la ciutat de Rach Gia on farem nit tot esperant agafar el ferry cap a la illa de Phu Quoc l'endemà...

Ja ho diu la dita...cel rogent pluja o vent! Tal dit tal fet..l'endemà ens cancel·len el ferri per pluja, vent i en teoria mala mar. Toca batallar fort, per canviar el bitllets del ferry per turistes cancel·lat, pel de locals que va mitja hora més tard al mateix destí...(igual que a la badia de Halong, tota precaució és poca pel que fa a la seguretat dels turistes). Així doncs, finalment, arribem a la teòrica paradisíaca illa de Phu Quoc.

Molt possiblement a causa del mal temps i la pluja, el color de l'aigua no és el blau turquesa que ens va fer somiar durant una setmana l'any passat a Zanzibar...és temporada baixa, el temps no acompanya (plou 1,5 dies dels 2 que ens hi estem) i tota la illa està en obres de dalt a baix, esperant que arribi el novembre amb els turistes de temporada alta.

El dia de la nostra arribada a illa, després d'instal·lar-nos a l'hotel prop de la capital de l'illa, lloguem una moto i aprofitant que per la tarda no donen pluja (que no bon temps), ens acostem fins al que és per molts la millor platja de l'illa. Sao Beach, al sud est.

Al vespre tornem a l'hotel a 2 km de Duong Dong i decidim anar al mercat nocturn de peix. Un paradís pels amants del peix i marisc fresc. Entre 10 i 15 restaurants de marisc on podem triar les peces que volem menjar-nos i les cuinen a la brasa. Molt bon ambientillo nocturn on per un dia ens donem un bon capritxet ;-)!

L'endemà el dia és pèssim, i tot i la pluja, ens en anem al nord de l'illa amb la moto. No massa res de bo en aquella part de l'illa, així que tornem a l'hotel i passem la tarda a platja de davant del "resort".

Les previsions segueixen essent molt dolentes i decidim finalitzar la nostra estada a l'illa que definitivament no recomanem en temporada baixa, o amb mala previsió per dies.

Al cap de dos dies d'haver arribat, agafem el ferry no per anar a Rach Gia ara, sinó que anem directe a Ha Tien, a pocs quilòmetres de la frontera amb Cambodja.