17/8/15

Cambodja - Temples d'Angkor

Arribem fets caldo a l'estació de busos de Siem Reap a les 4:30 dins un bus nocturn fet per midgets!
L'estació està a uns 3km del centre per molt que els tuk-tuk del dimoni et vulguin fer creure que estem a 10 km i així intentar-te fotre't els calers. Aquesta ha estat la única nit que hem reservat hotel, doncs arribant a aquestes hores no és fàcil. El tuk-tuk ens deixa a l'hotel on deixem les bosses i després de mirar-nos i preguntar-nos que fem a una ciutat a les 5 del matí sense poder entrar encara a les habitacions, decidim tornar a veure el nostre tuk-tuk i que ens porti a veure la sortida de sol a Angkor Wat (a uns 10 km de Siem-Reap). Cues per comprar els tiquets amb les presses abans que surti el sol. Comprem el three day ticket, que et permet entrar als temples tres dies durant una setmana i anem directes cap al més gran dels temples mentre comença a clarejar.

Si els dos dies de Kep havien estat els més tranquils, aquí ens espera tot el contrari. Considerat fins fa pocs anys una de les 7 meravelles del món, està a rebossar de turistes, però com diu la Lonely planet, els llocs turístics ho són per alguna cosa...

No sóc de temples ni de museus, però Angkor Wat ens fa passar tots els mals i la son! Angkor Wat és el monument religiós més gran del món i va ser construït a principis de segle XII. Rodejat per una paret de quasi 4 km que li dóna la volta, alberga tres galeries rectangular, cadascuna a l`interior de l'altre i al centre del temple s'hi troben un quincunci de torres.

És una bona opció aprofitar per visitar el temple, quan la sortida de sol s'acaba, i tots els que han matinat per veure-la tornen a la ciutat per esmorzar. Sortim a les 9 del temple i tornem a negociar amb el tuk-tuk perquè ens faci la volta llarga dels temples d'Angkor (demà volem fer la curta amb bici).

Així doncs avui visitarem el Bayón (segon temple més famós), Preah Khan, Neak Pean, Ta Som, East Mebon i Pre Rup. Cada temple té la seva peculiaritat. El Bayón és molt gran i en destaquen les cares esculpides a la pedra que hi ha per tot arreu.

Dels altres del dia en destaca algun que no s'ha restaurat en absolut en els seus quasi 1000 anys de vida, fet que es fa palès en veure-hi la vegetació.

Temple rere temple, en quedes més que fart de tantes pedres. Per sort Seam Reap té molta vida i permet desconnectar a la tarda i vespre, estones que aprofitem per visitar la ciutat amb bici.

L'endemà encara amb les bicis tornem a passar per davant d'Angkor Wat i ens dirigim a fer el circuit curt que comprèn: Bayón de nou, Ta Keo i Ta Prohm i alguns de minoritaris. Sens dubte aquí la joia és Ta Prohm per lo salvatge que amb les arrels d'arbres centenaris envoltant les pedres. És famós també perquè és el temple utilitzat per rodar la pel·lícula Tom Ryder.

Algunes escales d'aquests temples no son aptes per persones amb vertigen! No ho vaig calcular, però arriben a tenir 50 o 60 graus de pendent!

A fer el tram curt amb bici es tarden unes 5 horetes. Per nosaltres molt més agradable i divertit que fer-ho amb tuk-tuk. Són uns 15 km.

El tercer dia ens aixequem ben aviat i tornem a veure la sortida de sol a Angkor Wat.

Després de l'esmorzar i decidim que volem veure alguna cosa diferent de tot el que hem vist durant aquests dos dies. I pel que hem llegit per internet, a uns 60 km de Siem Reap hi ha uns temples que han quedat completament deixats de la mà de déu, i no si hi ha fet ni un simple treball de restauració. L'indret es diu Prasat Beng Mealea. Ens costa molt negociar amb el tuk-tuk doncs es necessiten unes 5 hores entre anar, visitar el temple i tornar, però al final per uns per uns 35$ aconseguim l'anada i tornada al temple i el viatge a l'aeroport del vespre.

Fer 60 Km amb tuk-tuk no és molt ràpid..un tuk-tuk no deixa de ser un carro enganxat a una moto, i per tant no poden passar dels 50km/h. Una horeta de viatge que esperàvem que es fes llarga, ens deixa un últim dia a Cambotja un contrast de paisatges díficil d'oblidar. Camps d'arròs, palmeres, selva, poblats....

Al arribar, ens n'adonem que el temple no està inclòs en el three days pass. Hem d'afegir 5$ més, però val la pena pagar-los. Més que un temples, són les runes del que en queda atrapat dins la selva.

Un parell d'hores ben bones passem distraient-nos dins les runes.

A la tornada, el conductor ens recomana que provem l'arròs cuit dins la canya de bambú a la brasa. Delicious!

Ens deixen a l'hotel, fem les bosses i anem a l'aeroport on un vol de mitja horeta ens deixarà a Bangkok, on farem passarem un parell de nits i un dia fent alguna tour per la capital Tailandesa, abans d'agafar el nostre vol d'avió de tornada a Barcelona fent escala a Dubai.