13/3/16

Travessa Montardo - Salana.

El diumenge a les 8:30h ja tenim en Xevi i l'Adri que arriben a Restanca amb la pole i amb 600m+ d'avantantge. Ens acabem d'equipar i anem cap al coll de Oelhacrestada.

Petit descans al coll i seguim per la pala franca que puja al Montardo sempre amb la bona traça ja feta. Grans vistes cap a la Punta Alta i els estanys de sota. Molta gent avui al cim que arribem amb poc més d'una hora.

Darrera la Canau de Rius del dia anterior i el Bessiberri Nord

Sens dubte el mirador de la Vall d'Aran.

Amb la idea inicial d'anar a buscar la canal amagada i fer el descens de la cara nord, comencem a baixar, però crec que en els fons tots quatre tenim més ganes de fer els descens de la cara nord est i empalmar amb la Salana.

Blau descens cara nord-est Montardo realitzada. Groc i Vermell vies alternatives de descens una mica millors que la blava.
Ens passem doncs l'entrada de la canal amagada i seguint unes traces seguim avall per un descens que cap dels tres havíem realitzat anteriorment.

Quasi 1000m de baixada non-stop amb bona neu pols ens deixen saciats, i amb les piles carregades  per remuntar una altre cop cap a la Salanda. El descens no té cap complicació fins al tram final, on cal triar bé l'itinerari per no quedar penjat als espadats (veure foto de més amunt).

Nosaltres seguim les traces per la canal equivocada i toca fer una mica el senglar i malgrat tot ens acaba sortint barata la broma.

Després de buscar durant un bon rato trobem una sortida que ens deixa a la base de la canal i ja apunt per posar pells i directes cap a la Salana.

Això és ben verge i toca obrir traça fonda passats els Estanys de Montcasau. Per sort entre nosaltres tenim l'incombustible Samuel i sobretot en Xevi que necessita cremar hidrats. Una horeta més i ens plantem al cim de la Salanda.

No hem trobat encara la millor neu de la jornada. De la Salanda saltem directes per la nord on trobem al Bosc dels Banhs la pols més seca de tot el cap de setmana.

Qui no corra vola i en un obrir i tancar d'ulls ja estem fent carreres a la pista que baixa dels Banhs de Tredos a Aiguamog on vam deixar un cotxe ahir al matí.

Cap de setmana exprimit al màxim. Bon temps, bona companyia i bonissima neu. Haurem de tornar per fer la nord del Montado, però de moment toquen una mica de fiords!