2/3/13

Matagalls des del coll del Bodriol

Divendres 1 de Març, el pluviòmetres donen més de 40 l a viladrau amb cota de neu al voltant dels 1000m. El Montseny ha d'estar al dente. Divendres a la tarda l'Ivan ens confirma que que el Matagalls és esquiable! 

El dissabte he quedat amb la Neus a les 11 a Begur....però crec que matinant es podrà fer tot. No aconsegueixo enganyar cap dels cap calents del grup, aixi que a les 6 amb punt em sona el despertador  i a les 6.40 ja surto de Girona. Això de tenir l'eix amb doble o triple carril és la glòria!! 7.20 em planto al pàrquing del coll del Bodriol, sembla que la cota de neu l'ha clavat perfecte. Carretera neta i uns 15-20cm al sortir del pàrquing. Tanmateix, les màquines han passat de netejar el pàrquing i em queda el cotxe al mig del pas...ara no hi ha ningú, però a la tornada això estarà ple a rebentar....mal llamp...el cotxe patina...poso les cadenes de roba noves que tinc per estrenar..però la neu està glaçada i patina igual...encara que aconsegueixo recular el cotxe un metre més i el donc com a ben aparcat.

Amb la tonteria he perdut 20 minuts (és que es de ser inutuiles!). 7.40 començo a pujar per la pista, un bon jan devia pujar ahir i hi ha les seves traces de pujada i baixada marcades...encara en farem a via. 


La neu aquí baix està dura, o sigui que perfecte per no rascar i a mesura que vaig pujant el tema va millorant. 30cm...més amunt 40...i a les parts altes més de mig metre d'una neu pols compactada que devia caure a plom bastant humida. Abans d'arribar a Coll Pregon, les traces s'acaben, se li devia fer fosc a l'obridor de traça d'ahir perquè va donar mitja volta. Tot i això, a la que començo a obrir traça no m'ho puc creure, no m'enfonso ni 2cm...està molt ben compactada!! Encara baixaré esquiant pel bosc. 


A les 8.30 sóc a coll Pregón...vaig bé d'horaris i ni una ànima..això està de película. Segueixo pujant, en aquest tram està ple de branques a terra, però segueix la mateixa neu compactada per lo que se'n fa molta via. Quan el bosc s'acaba i ja veig el cim aquí ha fet una mica de vent i s'ha de buscar una mica la neu..fins hi tot hi ha alguna placa amb el típic bumf! Per coll Formic puja bastanta gent, però està molt més pelat...poc abans de les 9 arribo a dalt. M'abrigo, fa una mica de fred i faig unes quantes fotos a vista d'ocell, Tavertet, Cabrera, el Puigsacalm...tot enfarinat a partir de 1000m. Les Agudes a rebentar de neu...


Espero que acabin d'arribar un parell de l'altre costat, la fem petar una mica i tiro cap avall. 
El tema està molt molt molt millor que l'any passat quan vam venir amb Sami i en Xevi, directes pel mig del bosc i no me n'adono i ja sóc a coll pregon! Quina neu...dura compactada per no enfonsar-se...sembla que les arrels avui ni les rascaré! De coll Pregón segueixo directe cap avall (doncs hi ha un descens més directe fins enganxar la pista de baix on fent el pas de patinador vaig a trobar la traça de pujada i acabo de lliscar fins al pàrquing a les 9.45 quan comencen arribar els primers tenistes amb les raquetes i marxo cagando lleches abans que la múltitud em trequi la pau que una vegada més m'ha acompanyat en aquesta sortida ben matinal al Montseny.




Joel

3 comentaris:

eloi ha dit...

Amb quin calçat vas pujar, Joel? M'agradaria fer-ho des de Collformic.

Traçant somnis ha dit...

Hola Eloi,
Doncs vaig pujar amb esquís de muntanya, però dissabte ja estava pelat per Collformic si vols pujar amb esquís.

eloi ha dit...

La idea era pujar-hi amb botes o similar. Però no sé si amb tanta neu...