12/1/13

Pic de Thoumasset

Bons relats havia llegit del Pic de Thoumasset i feia setmanes que el tenia apuntat a la llista. Així doncs, una vegada més aquesta temporada anem a esquiar a algun cim de l'Ariège.

Amb l'Adri i la Marta sortim tard de Girona per anar a dormir al pàrquing de la vall de Sorteny on també ens acompanyen l'Ivan i la Brigida. He agafat el sac prim, i em foto de fred a la furgo, on probablement voltem els 0 graus. L'endemà ens posem en marxa a les 9, hem de caminar uns 5 minutets pel bosc fins a trobar neu. L'Adri diu que s'ha d'entrenar per la Vallfosca i puja amb la taula snow de la Marta a l'esquena.

El dia sembla que serà dels bons, fem parada per menjar quatre coses al refu, amb una bona part lliure i seguim amunt. Bastanta gent avui pujant per la vall de Rialb, uns 10 cap al Thoumasset i ben bé 4 o 5 que tiren cap al Font Blanca.

Enfilem cap al Port de Siguer amb una bona capa de neu pols de fa un parell de nits. Sembla que la baixada serà de les disfrutones. Un cop al coll, l'Ivan i la Brigida es queden aquí i nosaltres seguim. La neu pols que hi ha ens fa treure les pells i baixar fins al llac ben gelat, que travessem per sobre i anem a buscar la pala del cim una mica faltada de neu. Pugem sense problemes fins al coll, i al Pas de la Solana ens hem de treure els esquís ja que aquí el vent ha fet de les seves i ho ha bufat tot! Deixem els esquís allà, doncs a no ser que volguem fer una circular, no ens faran cap servei. 3 esquiadors més que trobem al coll se'ls emporten, amb la idea de saltar cap a l'Estany de Solanet, però la baixada no és gens evident, i acabaran tornant els esquís al mateix lloc. Dia fred en general, però especialment al cim, on la mica de vent que fa, fa que ens hi estiguem poc més de 5 minuts. Grans vistes, del massís del Saint Barthelemy, encara ben carregat, també de la Serrera i Estanyó amb poca neu a les seves cares nord. Ens mirem la canal de l'Estany blau, i sembla que un cop dalt de la canal, queda una tros de cresta ben entretinguda fins dalt el cim, una altre dia serà...

Tornem al coll a agafar els esquís i en tirem directes cap a l'estany, fent eslàlom dels molts rocs que hi ha, però amb prou bona neu pols, una mica encrostada. Al llac tornem a posar les pells per remuntar el trossset que ens separa fins al coll i d'allà fins al refu a disfrutar de la neu pols (encara que ben trillada, ja que ens en han passat uns quants a davant.) Al refugi, tornem pel camí d'estiu, fent una d'aquelles baixades d'esquí de supervivència, per una camí estret i ben gelat.

Marta, Brígida, Ivan, Adri i Joel

zwingg ha dit...

Ei, em sembla que vam coincidir aquest dissabte al començament de la vall de Rialb... Vau fer parada al refu i jo vaig tirar cap al Font Blanca. Tens un bloc actiu i amb bones propostes, t'enllaço al meu, si et sembla bé.

pep

Traçant somnis ha dit...

Ei Bones Pep,
Ets el que anaves amb els Wayback de K2?
Si si ja he vist que vas trobar bona neu al Fontblanca.
He xaferdejat el teu blog unes quantes vegades i amb molt bona info!
Salut i fins la propera!

Samuel ha dit...

Ben fet malperit, cim bonic!!!

Jo al final em vaig quedar...i diumenge a currar una mica! Necessito sortir a buscar neu!!! Ves pensant objectius, que ara que ha nevat tinc monooooooooooooo!!!!

Traçant somnis ha dit...

Si és molt guapa la zona, vaig aprofitar que no venies per fer-ne un que ja havies fet ;-)!!
No pateixis que de neu ens en sobrarà a partir d'aquesta setmana (excepte pirneu oriental per variar) o almenys això diuen. Diumenge voliem fer algu per Grau Roig, però feines vam tenir a tornar pel port d'Envalire..uns 15cm havien caigut fins al migida...