30/11/11

L'altre Vallter...Circ del Freser

Quedo amb en Teo a Besalú, el vaig conèixer fa 3 dies però em va donar bones vibracions, així que ens animem a pujar a Vallter. No sabem ben bé què fer...sona la nord del Fajol, el Pic de l'Infern, el Pic de la Dona....bé de moment pugem per les pistes (que ja estàn obertes) fins a coll de la Marrana. Osti, en Teo si no li foto la corretja se m'escapa!!

Un cop allà, tot flipats, decidim baixar cap a Aigols podrits i anar direcció sud per anar a buscar les pales sud dels Puig de Tirapits i Pic de la Vaca. Passem per una vall, una altra vall, això no s'acaba mai! i finalment encarem ja cap a dalt amb grans vistes del Balandrau i del Gra de Fajol.

Un cop a dalt li dic mig en conya a en Teo que anem cap al Pic de l'Infern, i em diu que no l'ha fet mai  i que ja hi podem ser... Baixem la pala del Pic Inf de la Vaca fins a la Cabanya de Tirapits casi colgada, posem pells per tercera vegada i pugem amb esquís fins on podem i després grampons i fem la carena fins al Pic de l'Infern. Grans vistes cap als llacs de Carançà i la pala oest del Infern que està al punt.

Nosaltres però ja anem prou tard o sigui que mirem les opcions i veiem que la més ràpida és baixar la pala est del Pic de l'Infern, per tornar a posar pells i enfilar-nos cap al les Collades de les Comes de Malinfern - Bastiments i directe cap a les pistes....i així ho fem. La baixada del pic de l'Infern molt i molt bona per arribar a un lloc completament solitari i amb molta neu! Tornem a posar pells i esquis...tercer dia de les fixacions dynafit i m'estan acabant la paciència de lo que em costa d'agafar el tranquillo! La neu a aquesta banda és pràcticament pols a tot arreu...llastima que anem cara amunt....

Arribem al coll i enfilem directe cap al Bastiments sempre amb esquìs i contemplant la volta que acabem de fer. Arribem a la creu rebentats, i decidim baixar per la directe que va als remuntadors. Neu molt dura i canviant per unes cames ja massa toves a les 4 de la tarda.

Espero que la pròxima sigui més light Teo ;-)!

Teo i Joel

Samuel ha dit...

Ei quina bona sortida!!!

La pala est de l'Infern fa dies que es veia bé de neu! Aquesta volta (si hi hagués neu) es pot allargar baixant a coma de vaca i pujant el pic de la vaca per darrera.

La següent serà la volta per carançà?

Traçant somnis ha dit...

Si...només ens faltava baixar a coma de Vaca...;-)!! Si si la pròxima voltem per Carançà però hem d'esperar que nevi avall que ara més avall de 2300 zero patatero!!