19/1/08

Vall de Galba (Morters i Terrers)

Avui hem anat a fer mitja marató al Mortiers i al Terrers. Sortim a les 9 de Formigueres amb un boira pixanera de cal déu, per la pista de raquetes, i baixem 100 m de desnivell per enllaçar amb la pista que puja del poble de baix.

Passem pels dos refugis dins la boira encara...i en arribar al pont aquesta va marxant. Ens mig equivoquem i ens enmerdem dins del barranc on ens hi deixem la pell per sortir-ne. Un cop superat anem pujat per les suaus pales (això si ben gelades) fins arribar al coll entre el Mortiers i el Terrers.
Un amb ganivetes i l'altre sense arribem al coll on ha ventat de valent i ens hem de calçar els grampons per arribar al Mortiers (4.15h).

Baixem i cap al Terrers per la cresta amb esquis. Un cop allà patim per pq la baixada no estigui tant glaçada com a la cresta...un parell de giros i veiem que la pala SE està de perles (primavera per descomtat).

Sota la pala, ja no hi toca tant el sol i la neu està bastant dura i és de mal fer. Arribem als refugis (boira de nou) i finalment tornem a remuntar fins al parquing de l'estació després de fer 22 km.