12/12/21

Puig de les Agudes

Avui torno al Puig de les Agudes des de Setcases. L'última vegada havia pujat fa 4 anys després d'una llevantada que també ens permetia fer el Taga des de Ribes i va aguantar la neu pols freda uns dies. Suposo que tenia els records d'aquell dia i entre aquests i les xarxes socials de la nevada, m'havia fet una idea equivocada de com estaria avui la muntanya.

Comencem amb esquís des de baix, però la neu és ben escassa. És ben bé que ha part de molt vent ha fet una bona fosa amb 24h. Anem pujant per la pista, descalçant algun tram, i quan sortim del tram de bosc i arribem a les pales obertes de dalt, on feia 4 anys havíem fet les delícies, avui trobem bona crosta, bastant color marró i encara sort que una traça d'ahir que fent una mica de volta ens deixa dalt del cim sense haver de descalçar. Almenys els temps és bo i la companyia encara millor. Bufa una mica i ens hem d'abrigar, però suposo que gràcies al vent avui tenim unes vistes esplèndides de la costa Brava, des de més al nord del cap de Creus fins a Tossa de Mar.

Veiem una mica de bona baixada per la cara sud i ens hi llencem sense massa miraments. És el descens del dia. De seguida arribem al bosc i ens busquem la vida per trobar una clariana i acabem baixant per un torrent prou esquiable, però avui el sol l'ha deixat amb neu molt pesada. Tot i així som marrans i no desisitim i seguim baixant fins a un tancat de vaques on els prats de vaques ja comencen a ser massa planers.

Hem baixat encara no 400m de desnivell. Tornem a posar pells i en Samuel es posa viento en popa a obrir traça fonda, però d'aquella que fa pans pans. A darrera els altres seguim com podem, i acabem escapant-nos de no fer gaire el senglar per l'últim tram de bosc i per tornar a coronar el Puig de les Agudes per segona vegada.

La baixada per la nord no té massa secret. Desfem les traces de pujada i a practicar una mica d'esquí de supervivència amb  tot tipus de neus fins arribar a la pista on preferim cuidar les fustes i l'acabem de davallar a peu.

Bons nachos al food truck "School Bus" del pàrquing de Setcases i abans de dinar a casa.

Jordi, Joel, Xevi i Samuel.