10/8/19

Olla de Núria

Havia fet l'olla de Núria per parts, en diferents dies i havia trepitjat tots els cims i colls, però mai els havia aconseguit enllaçar en un mateix dia. Veurem avui què passa, doncs porto una setmana amb infecció de queixal prenent 5 medicament diferent, el control anti-dopping segur que el rebento.

L'alberto ens engresca i ens animem a provar-ho amb la calma. Els horaris del cremallera no ens acaben d'encaixar així doncs decidim afegir uns km a la ruta i sortim de Fontalba ja passades les 9 direcció el primer cim del dia el Puigmal.

Gentada dalt el cim on ens hem d'esperar una estona per fer les fotos de rigor a la creu. Fort vent així que seguim tirant cap al Puigmal del Segre.

Aquí toca baixar fort fins al coll de Finestrelles on fem la primera parada d'asseure-s'hi i menjar bé. A en Trill li ve la primera rampa però es refa i seguim. Devem estar a 1/3 de la ruta. Pugem cap al Pic de Finestrelles, seguim carenejant cap al Pic Núria i d'allà cap al Pic d'Eina.

Seguim cap al Noufonts. Comencem a anar tocats però no falta motivació.

Baixem i encarem l'última pujada forta del dia fins al Noucreus. Les cames d'en Trill diuen prou, les rampes l'estant matxacant i tot i que no queda molt desnivell si que és llarg l'últim tall fins al Pic de l'Àliga, així que tira avall directe cap a Núria i els altres 3 seguim carenejant.

Fem els cimets secundaris que mai pujaries expressament a fer-los...Cim Alt de les Arques, Rocs Blancs, Puig de Fontnegre, Pic de la Pala i finalment l'últim dels 13 cims, el Pic de l'Àliga just a sobre de Núria.

Bona baixada per deixar els genolls fets caldo fins al Santuari on retrobem en Trill i ens fem al foto de rigor ben cofois.

13 cims, casi 2000m de desnivell i 22 Km. Però no estem, hem de tornar a Fontalba a buscar el cotxe!! Molt pal, per sort l'Enric ens porta lleugerets, aquí no hi ha treva i en 45 minuts som al cotxe, afegin casi 200m i 5 Km més al contador.