1/1/19

Pic d'Engaït

Comencem l'any fent una escapada ràpida al circ d'Envalira. Aparquem al pàrquing de Grau Roig i travessem les pistes direcció sud. Remuntem per la pista Bosquet i de seguida ens posem per fora seguint l'itinerari marcat per raquetes que va a buscar l'estany dels Clots de Menera. Seguim pujant passant per sota el bony d'envalira amb les seves estetiques canals fins que ens plantem a sota la portella Joan Antoni amb neu prou abundant a tota aquesta raconada.

Remuntem el coll un amb esquís i l'altre amb grampons fins dalt. La neu no està glaçada i els cantos mosseguen bastant bé, i sembla que podrem baixar-la des de dalt amb esquís. La pendent no supera en cap moment els 40 graus.

Molt poca neu a la cara sud i menys a la carena fins al cim. Deixem els esquís al colli acabem de remuntar els 100m de desnivell fins al cim a peu, que està a toca del Pic Negre d'Envalira.

Tornem al coll i baixem lliscant els primers metres estrets i després la neu ja ens deixa girar gaudint prou, en una barreja de neu ventada, dura i alguna crosta ben bé fins que arribem a pistes.