26/2/17

Pic de Serre Gallinière

Sortim del pàrquing superior de Vallter i enfilem cap a Xemeneies encara amb les pistes tancades. És aviat i la neu encara no ha transformat així que toca posar ganivetes a la pala de dalt per no patir més del compte. Un cop dalt seguim fins al pic de la dona.

Traiem pells i flanquegem cap a la Serre Galliniere, on intentem fer un descens cap a la cara nord-oest, però la neu esta una mica encrostada i veiem que no val la pena. Tornem a posar pells i arribem fisn al Pic de Serre Gallinière (2663m).

Seguim la carena que va cap al nord, com si anessim cap a coll de Pal i abans d'arribar al primer coll saltem cap a la coma de la cara est on ens espera un llarg i més que plàcid descens de 600m de neu cremetea al punt.

Passem de llarg de la nova cabana dels Alemanys i baixem fins al torrent. Posem pells i remuntem el el llom oest cap al Caps dels Rocs i els Portells tancats i remuntem tota la Serra direcció sud amb una bona solana fins al coll de Mantet on només ens queda tornar al pàrquing per una bona neu transformada.