12/8/16

Pics dels Infiernos (3083m)

Seguim conquistant 3000 de 3 en 3. Si al Juliol eren els Russell, ara tornem cap al Pirineu Aragonès per fer els Infiernos. Aprofitem que tenim dos cotxes per deixar-ne un a la Sarra i amb l'altre anem ben aviat al matí als Baños de Panticosa. Encara tenim dubtes per on pujar...directe per Pondiellos i la canal sud-est o pels estanys blaus i collado dels Infiernos. Ens fem grans i la pujada directe per Pondiellos ens fa mandra, així que anem a voltar per darrere.
Sortim de la casa de Piedra a les 7 direcció els llacs de Bachimaña. No anem lents, però som incapaços d'atrapar un francès que més endavant ens confessarà que en té 74! Seguim el GR11 i anem passant llacs blaus quan el sol ja comença a picar de valent. Amb menys de 3 horetes ja som al collado dels Infiernos i veiem el Tebarray que francament no el recordava tant imponent quan el vam fer ha fa 5 anys amb esquís.

Ens posem els cascs i anem a buscar la cresta que puja cap als Infiernos. No és molt dificultosa, però si que cau algun roc de tant en tant.

Quan arribem a la cresta, saltem a la cara sud i veiem la diagonal que ens tocarà fer. Hi  ha un parell de grups que no acaben de veure per on va el camí, tot i que seguin les fites no té pèrdua. Anem cap a tocar el marbre. El camí puja resseguint la linia entre el granit i el marbre. Aquest és potser el tram més impressionant que trobo, per la caiguda 1000m que té a la dreta, més que la cresta en si de la famosa marmolera.

Un cop superat aquest tram, seguim caminant-grimpant i finalment atrapem el francès, que ens confesa l'edat i que pateix de cor i per això ha flacat...

Fem el pic més occidental (3075) i anem a travessar la marmolera que tant havia sentit parlar, per accedir als altres dos pics.

És més ample del que ens pensàvem i es pot creuar sense masses dificultats i fem el central (3083m) i anem fins al oriental (3079m).

Traiem el cap a la canal que ve dels Ibons de Pondiellos i que volem fer algun dia a l'hivern...i tela! ja veurem si el fem...

Desfem el camí de pujada fins al coll dels Infiernos.

De nou al coll, guardem cascs, i seguim el GR passant a costat del Tebarray i baixem cap a Respumoso. Abans però, banyet d'aigües gèlides i acabem de baixar fins al embassament de la Sarra on tenim l'altre cotxe.

Al final ens surten (apart d'unes bones butllofes) 10h30 minuts de ruta, 1700m de desnivell + i 1900m de negatiu.