1/6/12

Valls d'Alt Àneu: Aigua, aigua i més aigua

Fem una escapada a les valls de l'Alt Àneu ben poc conegudes per mi i per la Neus, on només hi havíem passat alguna vegada de pas cap a la Vall d'Aran.

Marxem ben aviat de la Plana per arribar a les 11 al bungalow del càmping i anar directe cap a fer el Barranc de Berros, curtet però intens.

Acabem just per dinar i fer una migdiada mentre cau una bona tempesta. A les 6 quan acaba de ploure sortim i anem a veure el que diuen que és l'avetosa més extensa de la Península Ibèrica entre Sorpe i Lo Tèssol i fem una circular a la vall de Cabanes i fins i tot veiem un parell de cabirols.

L'endemà el dia enara pinta més malament i no podem fer gaire res fins ben dinat quan recomants per en Vicenç anem a veure una de les valls més salvatges de la zona...tant salvatge que tenim feinades per progressar per la vall i quedem morts a un costat de riu sense poder-lo travessar...malllamp...em tornar a venir al cap en Macandless a Alaska, per sort però quan nosaltres tornem a enrere tenim la civilizació i no un bus abandonat al mig de la Wild!

La llum tampoc donava per més aixi que toca fer retirada cap al càmping.

L'endemà ens aixequem amb un gran sol. La idea és fer una bona circular per l'estany de la Gola. El cotxe el deixem a Cerbi i enfilem per la pista cap a l'Estany de la Gola. Baixen cascades d'aigua per tot arreu, passem per sota el Campirme i més amunt s'intueix el Ventolau. A dalt el primer estany on hi ha el nou refugi i el panorama està espectacular amb el llac semi-gelat i bastanta neu encara als voltant. Es veu alguna canal continua que encara hi fariem feina. Faig un intent de banyarme al llac, però no agunato ni mig minut amb aigua fins als genolls...

Continuem pujat fins al segon llac (estany de Calberante) on toca dinar i ja quasi tot per sobre la neu passem el coll Curiós i canviem de vall amb el Montroig a fons de vall.

Un descens per aquesta vall bastant agraït d'anar travessant el riu i algun estany fins que tornem a empalmar amb el cami d'ascens a 10 minuts del cotxe completant un bonica circular de la Serramitjana.

El dia següent volem encara aprofitar una mica el matí aixi que anem a visitar el poble abandonat de Àrreu i la mare de déu de les Neus i al migdia toca tornar cap a casa.