29/8/09

Bivac a la Pica d'Estats

Divendres a la tarda, assentats a un banc a costat de l'Onyar, parlem de què fer aquest cap de setmana i estem entre anar a fer Kayak o anar a la Pica d'Estats a fer-hi bivac....tirrem una moneda a l'aire..cara = kayak i  creu bivac al cim de catalunya... el primer llançament surt cara..;-(....segon llançament de nou cara....!!! quines poques ganes d'anar a mar que tenim...tercer i últim intent...i torna a sortir cara!?! Deixem estar la moneda i tirem cap a l'Ariège!!

Aixi doncs carregats dissabte a mig matí enfilem cap a Artigue on hi arribem cap a la 1 poc després de donar unes quantes voltes (no s'ha de confondre Arties a la vall del costat amb Artigue!!). Comencem a pujar per un bosc ben fresc en un dia tant càlid d'estiu amb les pesades motxilles a l'esquena amb tot el material del bivac (sac i màrfaga basicament). En sortir del bosc abunda el bestià pasturant i amb 3 hores ens plantem al refu de Pinet on toca dinar.

D'allà i completament sols, doncs la gent que pujava es queden al refu i els que baixen de la pica ja han arribat al refu seguim pujant direcció la Pica mentre el sol va caient. La pujada es fa llarga ja que son quasi 2000m de desnivell de cop!! A mi em pesa molt la maleta, doncs el plumes de 2 kg per la mossa i el menjar fan tirar enrere...

A mesura que anem guanyant alçada  i comença a caure el sol, la llum és espectacular i junt amb els núvol baixos que hi ha a la vesant francesa, tenim una posta de sol de película. Arribem cap a les 8 al cim, després de 7 hores de pujada amb parades i tot i de seguida busquem un petit racó per passar la nit ben aprop de la creu (tasca gens fàcil, ja que tot són pedres ben esmolades).

Quatre fotos de la posta de sol i ben ràpid al sac que comença a fotre rasca...

Passem una nit una mica ventosa, la neus cap problema pq porta el plumes de -15...però jo que m'he quedat el sac finet les he passat una mica magres.... A les 7 apareixen els primers rajos de sol que de nou ens deixen sense paraules....

Amb prou feines ens estem activant, que ja arriben cap a les 8 els primers homosapiens al cim que han sortit aviat de Pinet.

De baixada ens acostem fins al Montcalm i d'allà baixem directe per la cara nord fins als llacs i el refugi i desfem l'itinerari de pujada del dia anterior.