22/1/23

Pic dels Moros

Setmana freda freda com feia anys que no teníem, almenys a la Plana. Porta uns dies nevat i ventant i alguns encara no han estrenat la temporada així que amb ganes de tastar el cru hivern, ens n'anem cap a la Cerdanya sense tenir massa clar el rumb final.

Amb la incertesa de dia, ens decantem per anar a un lloc proper, no massa al nord on tot està tapat i que puguem estar no gaire lluny del cotxe en tot moment per si la meteorologia es tomba i hem de retirar ràpid. Acabem aparcant al pàrquing superior de Fontromeu a sota el Roc de la Calma. -10 a fora i alguna ràfega de vent prou forta de tant en tant que ens fa fer una mica el ronso.

Un cop fora la mandra, fem la primera pujada del dia fins al Roc de la Calma. A darrere les pistes estan tancades pel vent, així  fem la primera baixada de 200m del dia fins a sota el remuntador. D'allà posem pells i anem cap a l'Estany de Pradella, tant freqüentat i idíl·lic a l'estiu però completament desert avui. Porta molts dies amb temperatures molt fredes així que ens hi aventurem per anar fins a l'illa del mig, però n'acabem sortint per pots, doncs en algun punt hi ha més aigua que neu a sota els esquís. Sortim del llac i seguim el GR mig planer mig baixant fins al Pla dels Avellaners. Remuntem un curt tros de pista on ens hi juguem fort la pell i tornem a desviar-nos al GR10 direcció est on arribem a sota el telecadira Pyrennes 2000 nord d'allà fins a dalt de tot del Telesiege de Col de Pam on traiem pells i baixem fins al pàrquing.

En Samuel té el Pic dels Moros entre cella i cella i vol anar-lo a fer des d'allà. És a dir, 12 km més d'esquí de fons...com que els dia no pinta massa bé, decidim fer aproximació amb cotxe fins a sota la pala sud i fer el second run of the day. En Xevi clava el Leon WRC a costat del Forn Solar, en Samuel es posa a obrir traça fonda i amb un slalom un mica dramàtic d'arbres al tram final i fort vent durant tota la pujada, guanyem el Pic del Moros, gran mirador de la Cerdanya.

D'aquí només ens queda baixar per la pala directe de nou fins la carretera. Hi ha entre 30 i 50 cm de neu sense base, però rasquem menys del que creiem doncs tot son herbes i arbusts. Visites idíl·liques al poble de Targassone i a la vall en general, que ben pocs dies l'any la podem contemplar tant vestida de blanc.