1/2/20

Mantet (poble) des d'Ulldeter

En un dia que comença prou rúfol, toca aparcar al pàrquing dues paelles per sota del pàrquing superior doncs sembla que hi ha molta falera després del temporal Glòria. Ens hi posem doncs quasi a les 9 i anem a buscar la pujada de Xemeneies, però sense arribar-hi pugem cap a la Font de Perdiu que porta més directe al pic de la Dona. Temps ben tapat amb algun floc i una mica de vent, però amb unes bones vistes cap al Mediterrani.

No ens encantem i fem tota la carena amb pells fins al Pic de Serra Gallinera, on el vent encara empipa una mica. Aquí si que traiem pells i baixem per la carena com si anessim cap a coll de Pal amb neu dura que esgarrapa bé i bastant ondulada que fa que els quadríceps comencin a agafar temperatura. Seguim baixant per la Serra de la Jaça Grossa, fins que trobem una bona pala, just a sobre el refugi de l'Alemany amb neu llisa i al dente. Baixem fins quasi al fons de vall, i d'allà i seguint el GR, seguin baixant baixant i baixant primer amb una neu poc esquiable i molts bumps i ja més avall amb bon neu primavera fins que arribem al riu (1460m). Tot i que baixa bastant aigua, i ja que hem arribat aquí, el creuem, posem pells i acabem de pujar fins al poble de Mantet (5minuts), on sembla que els temps es va aturar fa 100 anys.

Anem al bar Senglar (únic del poble) que ens obren per nosaltres per hidratar-nos una mica amb uns cafès i la seva cervesa artesanal. Uns 3/4 ben bons ens hi estem ben assentats, sense pensar massa que ens en queden 1000 per remuntar de nou cap a al Portella de Mantet. Poc després de les 12h ens posem amb marxa tornant al riu amb un bon sol i comencem a pujar per la vall per on hem baixat fa una hora xino-xano que en tenim per rato anat seguint traça. Sort que carreguem en Fer amb 1L de cervesa Senglar i no se'ns escapa fins als últims metres on ens trobem en Russi i en Met.

Moltíssim neu a tota la vall que fan que no sembla que estiguem foquejant pel Pirineu oriental. Del coll baixem pel torrent amb neu ja molt molla i pesada fins al pàrquing del l'estació on ens passem de frenada al torrent i hem de fer una mica el Senglar per arribar al cotxe.

Sembla que avui ens surten uns 1700m de desnivell i prop de 20 km.