10/2/18

Les Agudes

Si el dimecres acabaven de fosc esquiant al Matagalls, avui comencem quan tot just clareja. Seguim aprofitant la setmana de fred excepcional que manté la neu al massís en perfectes condicions i avui anem a fer la Perla del Montseny. La canal oest de les Agudes que surt del mateix cim i ben encaixonada al principi  i amb prou pendent ofereix un descens directe de 500m de desnivell.
Foto de Snowevolution (2010). Pujada en verd i la canal de descens en vermell
Ens trobem a les 7 al pàrquing dels Castellets i travessant la carretera agafem la pista del refugi d'en Lairet i d'allà baixem uns 50m de desnivell per enllaçar amb la pista que ve de Sant Marçal. Posem pells i seguim el GR, fins que trobem l'inci de la clariana - canal. Aparcant als Castellets ens estalviem quasi 2 Km de pista plana que ve de Sant Marçal.

Comencem a traçar llaçades per la clariana seguint una traça d'ahir i anem guanyant alçada ràpidament.

A mesura que anem guanyant alçada la neu és cada vegada més pols i quan arribem a la part de dalt de la clariana la traça segueix desviant-se cap a la dreta i va a buscar una altra clariana que ara amb més pendent ens deixa al coll de les Agudes.

El vent apreta aquí a dalt, així que fem el descans aquí i ens abriguem abans de fer els últims metres fins la creu on tocarà fer un canvi de pells ràpid i llançar-nos canal avall.

Bones vistes del mar abans de saltar per la canal que surt directe del cim. Si ahir la trobaven amb una pols excel·lent, el vent d'aquest matí l'ha encrostat una mica però encara es deixa baixar prou bé. Primer tram ben encaixonat i poc a poc es va eixamplant i perdent pendent a mesura que ens acostem al bosc.

Quan s'acaba el primer tram s'ha de flanquejar uns 50m cap a l'esquerre i s'enllaça amb la clariana de pujada on seguim fent les delícies.

Un cop a baix tornem per on hem vingut, seguint la pista del GR fins a sota el pàrquing dels Castellets on posem pells per remuntar fins a la carrereta i poc després de les 10 estem al cotxe.

Surten 6,2Km i 710m de desnivell.