17/4/16

Pic de Bastiments

Som a mitjans d'abril i encara no he trepitjat Vallter aquesta temporada. Tot i ser a costat de casa i disposar de bastants dies lliures, les pèssimes condicions sempre m'han fet enrere.

Tot i això sembla que a finals de temporada la cosa "millora" una mica, i tot i la calor (ahir ja em vaig poder banyar a la platja), pugem ben aviat a Vallter per ser a casa a dinar.

Trobem menys neu de l'esperada però serà suficient per treure'ns el cuc.

Remuntem per la pista de la dreta amb neu justeta però suficient. Volíem pujar per les xemeneies, però ja no hi ha continuïtat. Pugem fins dalt del remuntador i decidim anar directes cap al coll d'Esquena d'Ase, però només sortir de pistes i amb la neu ben podrida se'm trenca un pal per la meitat i ja ho diuen que quan et falta un cosa o algú, te n'adones de lo important que era quan el tenies. Fer voltes maria amb pendent i només un pal és tota una odissea.

Arribo al coll rallat no, lo següent, i decideixo treure'm els esquís i acabar de pujar fins al Bastiments a peu. Descartem anar al Bacivers, tot i que està bé de neu (quantitat, no qualitat).

A dalt per variar venta fort. Decidim baixar per la pala típica que ve del coll de la Marrana pensant que estaria millor que la que hem pujat, però està per fer-se mal. Ben trillada i regelada posteriorment, es converteix en un mal tràngol arribar fins a les canals de sota i amb només un pal encara més. L'Albert fins i tot es treu els esquís a mitja pala i baixa a peu per no xafar material ni cames.

Un cop a les canals saltem per la primera que trobem amb un tros bo de neu primavera fins a sota on ja està massa humida la neu. Arribem a pistes i baixem ara si amb bona neu fins al cotxe i final de temporada per un servidor. Tocarà descansar d'esport fins ben entrat l'estiu! Perdo pistonada! Només 22 sortides aquesta temporada, en comparació amb les 25 de la passada o les 33 de fa 2 hiverns. Deu ser l'edat...;-)!

Albert, Xevi i Joel

Samuel ha dit...

Ànims!!! Que si tu perds pistonada...jo lo següent!

L'any vinent vindrà carregat de neu i acabarem alguns temes pendents d'aquesta temporda...quan estiguis a punt a l'estiu podrem anar tot caminant a treure les deixalles de la muntanya allà a la zona de Laparan...i de passada pendrem vistes!!!