30/12/14

Pic de Soularac

Feia temps que tenia la vista posada al cim més alt del massís del Saint Barthélemy, el Soularac (2386m). Aprofitem la més que quantiosa nevada que ha caigut 2 dies abans a tot l'Ariège i ben emocionats decidim deixar el cotxe a una paella a 1170m i començar la sortida des d'allà.

El que semblaven unes traces de raquetes, s'esfurmen al cap de 50 metres i toca obrir traça de la fonda. Tardem més d'una hora a tornar-nos a creuar amb la carretera i seguim la pista amunt per sota el telefèric seguint les traces d'uns francesos recuperant el temps perdut als primers metres.

Un cop d'acaba la pista, els francesos ho deixen aquí, doncs hi ha un risc fort d'allaus i no ho veuen clar. Nosaltres de moment seguim pujant carena amunt fins al tram on s'estreny i hi ha unes bones celles a la banda de les mines i toca carregar els esquís.

Tornem a calçar de seguida i seguim carenejant amb neu una mica més ventada, i intentant evitar les moltes plaques que han quedat a la vessant sud i que ens porta més d'un mal de cap.

Últims metres de carena que fem a peu i finalment arribem a un treballat i merscut cim a les 15.15h! després de més de 5 hores de lluita. Gran mirador de tota la cara nord del Pirienu Andorrà.

No ens encantem doncs a les 6 haig de ser a la Tour de Carol...no em quadren massa els números...sobretot pensant que la baixada per la carena no serà fàcil ni curta. El Soularac és típic de fer a la primavera per baixar el corredor sud..nosaltres fent diagonals passem per la part de dalt i amb lo carregat que està avui no fa massa gràcia...el deixarem per una altre dia. Seguim baixant per la carena amb alguna pala de neu pols i flanquejos fins a on torna a tocar descalçar esquís. Passem de fer invents i baixar cap a les mines, doncs anem tard i està tot massa carregat.

Sense encantar-nos seguim baixant carena avall doncs encara ens queden quasi 900m de baixada...per neu pols, una mica ventada i a baix ben pesada.

Anem retallant les paelles de la pista i arribem a les 5 clavades al cotxe amb les últimes llums i ben rebentats.

Molt interessant sortida i més amb el paquet de neu fresca que ens ha regalat aquesta nevada, encara que amb neu ben assentada té un millor descens per la canal de la cara sud directe, o saltant cap a les mines.