23/11/22

Tossa d'Alp

 Inici de temporada del tot improvisat. 10 del matí, se'm trunquen els plans d'anar a Barcelona tinc tot el matí i migdia per endavant. No m'ho penso i d'un revolada carrego tot el material al cotxe. Fa un parell de dies vaig veure una màquina trepitja neu a la masella, per tant, per poca neu que hagi caigut i la mica que hagin fabricat, si està ben compactada, ja servirà per treure el mono. A les 12 arribo al pla de Masella després de que en Samuel pel mans lliures d'informi de l'estat de totes les pistes i em digui l'itinerari que haig de seguir.

Pujada fins dalt la Tossa per pistes amb 5-10cm ben compactats a on ha passat la màquina descalçant només un curt tram abans del Jumbo Tossa. Necessito ben bé 3 parades per recuperar l'alè, doncs es nota que és inici de temporada i no estic acostumat a aquestes arrencades tant espitoses. 

Arribo fins dalt del cim mateix amb esquís al peus i amb un bon sol i fred. Toca abrigar-se i gaudir del que és per mi la pista amb més bones vistes de la Cerdanya i més amb tant solitud. Gaudir també del fred viu després d'aquest estiu tant infernal i notar com l'aire glaçat entre fins a les profunditats pulmonars.

 Neu dura que toca esgarrapar bé els cantells a dalt i més primavera a la part de baix però que serveixen per començar a treure la carbonilla després de 6 mesos al ralentí. 

 3 hores de cotxe per 2 d'activitat. Avui la ratio no acaba de sortir però poc importa. Com més vells més tocats de l'ala i més clar tenim el que ens agrada.


Joel